Köpvillkor

Här kan du läsa om våra köpvillkor.

www.mypashmina.se drivs av:

Mypashmina Ltd
Registreringsnummer 05708615.
Momsregistreringsnummer 825493707
Telefon: 031-799 55 59 / 0044 208 123 0557

Genom att besöka webbsidan och/eller lägga en order, samtycker ni till att gå med på dessa villkor.
Användning av denna hemsida betyder att ni accepterar dessa villkor oavsett om ni väljer att beställa från oss eller inte. Om ni inte accepterar dessa villkor skall ni inte använda denna webbplats.

1. Att beställa från oss innebär att:

a) Du anses ha gjort en order hos oss genom att beställa via vår kassaprocess. Som en del av vår kassaprocess kommer du få möjlighet att kontrollera Din beställning och att korrigera eventuella fel. Vi skickar en orderbekräftelse med en beskrivning av de produkter du beställt när du har gjort en beställning. Du åtar dig att följa upp leveransen genom ett spårningsnummer som du hittar i vårt system och får via mailen. För paket som inte hämtas ut debiteras 200 kr. Du kan välja att få paketet utskickat igen eller bli återbetald (minus denna omkostnad). Om du ångrar köpet ska du kontakta oss direkt.
b) Vårt godkännande av en beställning sker när vi har skickat ordern. Vi skickar ett leveransbesked via e-post. När vi skickat iväg ordern till dig kommer köpekontraktet att träda i verket även om din betalning har behandlats omedelbart, om vi inte har informerat dig om att vi inte accepterar din beställning eller om du har annullerat din beställning.

2. Pris och betalning

Priset på hemsidan då du genomför beställningen är det som gäller. Alla priser inkluderar moms. Du måste betala hela priset för varor du beställer om vi inte har kommit överens något annat tidigare skriftligt. Så här betalar du:
a) Direkt med betal- och kreditkort genom Paypal. Du kan betala med VISA, Mastercard och Maestro. Inga avgifter tillkommer.
b) Med KLARNA. Välj bland Klarnas betalningsmöjligheter: kortbetalning, delbetalning, faktura eller bankgiro.  Inga avgifter tillkommer.
c) Med Bitcoin.

3. Returer

DET ÄR VIKTIGT ATT DU MEDDELAR OSS INNAN DU SKICKAR TILLBAKA NÅGONTING
Om du ångrar köpet efter det att vi har skickat ut varan till dig står du för kostnaden för leveransen och för att varan kommer fram till oss. Det är viktigt att du hör av dig omedelbart om du behöver ändra din beställning eller ångrar dig. När du returnerar en vara ska du fylla i vårt formulär som finns på hemsidan och returnera varan i sitt ursprungliga emballage och kondition. Det är mycket viktigt att plagget skickas tillbaka oanvänt i samma skick som det kom till dig. Om ett plagg anländer till oss i dåligt skick förbehåller vi oss rätten att debitera våra omkostnader.

Vi har 45 dagars öppet köp.

Om du vill göra ett återköp kommer vi helt enkelt att vända om transaktionen på samma sätt som du betalade. Det kan ta några dagar för transaktionen att nå ditt konto. Bitcoin-återbetalning sker omedelbart. Rätten att returnera varor till oss gäller inte i följande fall:- Om du har använt produkten eller om produkten har tillverkats specifikt åt dig.

4. Specialbeställningar

När en vara har lämnat vår fabrik och skickats med expressleverans finns det inga möjligheter att få leveranskostnaden återbetald.

Vi påbörjar produktionen direkt när vi får din order. Du har 24 timmar på dig att ångra dig eller eller ändra din order utan extra kostnad. Efter detta återbetalar vi 80% av priset om du skulle ångra köpet.

Om du ångrar köpet och har beställt expressleverans innan varan är färdig att lämna vår tillverkning kan vi återbetala kostnaden för expressleverans.

Du kan returnera den specialbeställda varan efter att du har fått den. Vi återbetalar 80% av priset.

5. Leverans

Leveransen är gratis och tar 2-5 arbetsdagar för lagervaror med Royalmail/Posten. Leveransen är gratis för beställningar med ordervärden som överstiger 500kr  Leverans för ordrar för mindre än 500 kr kostar 79kr. Vi kan ändra adressen om du talar om den nya adressen innan vi har hunnit skicka iväg paketet. Om varan redan har packats och gått iväg kan det innebära omkostnader för oss att ändra den eller inte finnas möjlighet till det. Om du har angett fel adress får du själv stå för omkostnaderna. Du kan ange en annan leveransadress än din hemadress om du vill.
Det är mycket viktigt att kunden spårar sändningen själv ifall den inte levereras inom den utlovade tiden. För paket som inte hämtas ut debiteras 200kr.

6. Reklamation

Alla skador måste omedelbart rapporteras till oss när du tar emot varan – inom 24 timmar. Om paketet anländer skadat och du är osäker på skicket på varan inuti kan du underteckna “unchecked” eller “ej kontrollerad för fel” när du tar emot varan från leveransföretaget. Det gör att vi kan kräva ersättning från transportbolaget. Om du inte gör det kan det innebära att vi inte kan ge dig ersättning för varan om den skulle vara skadad vid transporten. Om varan skulle ha tillverkningsfel kan vill vi också att du kontaktar oss snarast. Kontakta kundtjänst vid felleverans eller om varan är skadad.

7. Vi kan vägra att acceptera en order om:

(a) Varan ej finns i lager.
(b) Vi inte kan godta en betalning.
(c) Om det har varit ett pris- eller produktbeskrivningsfel se §9.
(d) Om du är under 18 år, eller
(e) Om du inte uppfyller alla behörighetskrav som anges i våra allmänna villkor.

Vi försöker att ha tillräckligt mycket varor i lagret för att möta efterfrågan, men i de fallen då något tar slut som du har beställt och betalat för, erbjuder vi dig en liknande vara till ett bättre värde, byte, eller återköp om du inte vill vänta tills dess att varan kommer in igen. Du kan också förbeställa produkter som är slut.

8. Konsumentens och Mypashmina.se’s ansvar:

Om du har problem med produkten och har meddelat oss kommer vi att skicka ut en ny vara, eller ta emot din retur och göra ett återköp och försöka vara så hjälpsamma som möjligt. Vi kommer inte ta ansvar för din förlorade inkomst, besvär, eller förtret liksom indirekta och påföljande skador eller förluster som har att göra med produkten. Vi kommer inte ha någon skyldighet att betala ut pengar för att kompensera dig annat än att göra återköp och betala porto för felaktiga varor. Det här påverkar inte dina lagliga rättigheter som konsument och är inte heller menat att exkludera våra skyldigheter som t.e.x missledande information/bedrägeri som orsakar död eller personlig skada vilket härkommer från vårt slarv. Om du skulle ta emot fel vara eller det är fel på varan inuti förpackningen behöver du kontakta oss snarast så att vi kan rätta till det. (detta är mkt osannolikt men kan hända)

9. Konkurs

Kortbetalningar är alltid försäkrade. Vid konkurs kan du få tillbaka pengarna från ditt kortföretag/försäkringsbolag om du inte får det från oss.

10. Fel priser angivna

Vi går ständigt igenom hemsidan för att se till att priserna är korrekta, men då vi har så många produkter kan det finnas en möjlighet till att vi har glömt uppdatera priset på en vara/eller att priset i kassan inte är detsamma som det på hemsidan. Vi förbehåller oss därför rätten att upphäva din beställning och göra ett återköp. Om detta skulle hända kommer vi givetvis att meddela dig per telefon och e-post så att du vet om det.

11. Force Majeure

Vi är befriade från påföljd och skadestånd om fullgörelsen av avtalet hindras, fördröjs eller försvåras av någon omständighet, såsom till exempel krig, myndighetsingripande, oroligheter, inskränkningar i energitillförsel, arbetsmarknadsstörningar, förbud, restriktioner, lagändringar, uteblivna tillstånd, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden eller uteblivna leveranser från underleverantörer – som vi skäligen inte kunnat förutse vid tiden för avtalets slutande och vars följder vi inte heller kunnat undvika eller övervinna.

12. Klagomål

Vår policy är att svara på alla klagomål senast inom 1 arbetsdag. Oftast svarar vi direkt. Glöm inte att ange kontaktuppgifter och ordernummer så att vi kan hjälpa dig. Vi kommer att hålla dig underrättad hur lång tid kommer ta att reda ut problemet och vad vi kommer att göra åt det. Du kan hitta våra kontaktuppgifter genom att klicka på “kontakt” på menyn.

13. Personuppgifter och cookies

Vid beställning ska kunden uppge namn, adress, e-post och telefonnummer. Uppgifterna sparas i vårt kundregister. I samband med beställning ska kunden ta del av och godkänna köpinformationen.
Vi använder sk cookies. Alla som besöker webbplatser ska informeras om användning av cookies. En cookie är en liten textfil som sparas på din dator, vanligtvis för att spara inställningar du gjort på webbplatsen. På Mattor-online.se har cookien information om vad du har i din varukorg. Detta är en så kallad session-cookie, det vill säga den tas bort när du stänger din webbläsare.
Vi kommer inte att sälja vidare eller låta tredje part ta del av personuppgifter i marknadsföringssyfte.

Genom att fylla i personuppgifter och bli kund samtycker du till att vi får behandla personuppgifter som rör dig samt vad som i övrigt följer av personuppgiftslagen, PUL. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.
Att ta emot våra nyhetsbrev är frivilligt och du kan när som helst avbeställa det genom att kontakta oss. Vi kan inte se och ger aldrig ut dina kortuppgifter när du beställer på hemsidan.
Läs mer om distansavtalslagen på konsumentverkets hemsida.

14. Presentkort (och rabattkoder)

För att använda en rabattkod skriver du in det när du själv gör beställningen på nätet. Vi accepterar inte rabattkoder på beställningar genomförda på telefon.

Växel ges inte vid användning av presentkort. Du kan använda resten av beloppet vid framtida beställningar.

Du kan inte ändra utgångsdatumet eller förlänga det för ett presentkort.